2011 yılında Venedik Bienali’nde sergilenen balmumu heykeller, Urs Fischer‘ın elinden çıkma. Köşedeki sandalye, müze ziyaretçisi ve Giambologna’nın 16. yüzyıla ait The Rape of the Sabine Women isimli heykelinin birebir kopyasından oluşan, fitili yakılmış ve anbean mum gibi eriyen bu yerleştirme, zamanın akışına yaptığı vurgu ile 2011 yılında bienalin en akılda kalıcı eserlerinden olmuştu.

Fischer büyük boyutlu yerleştirmelerinde ve heykellerinde kendi kendini imha eden malzemeler kullanarak, çalışmalarına zaman boyutunu katmanın farklı yollarını deniyor. Bu bağlantıdan heykellerin bienal sırasında çekilmiş görüntülerini izleyebilirsiniz.

İlk olarak 2004 yılında sergilenen Bread House (Ekmek Ev) çalışması da Fischer’ın yok olan diğer eserlerinden. Geçtiğimiz aylarda MoCA‘da açtığı sergide de bu esere yeniden yer vermişti:

urs moca

Send this to a friend