Ryoji Ikeda çıtırtı, pıtırtıların, yükselişi engellenemeyen sinüs dalgalarının yaşayan en esaslı dijital senseylerinden. Ses ve görüntü estetiği insanın görme ve duyma eşiklerini hızla ve şokla ihlal ettiğinden, dinlemesi de izlemesi de hayli zahmetli oluyor. “Sadece kaybolduğunda fark edilen sesler” kullanıyor, genelde parazit olarak kabul edilen cazırtılarla ses dalgalarından heykeller yaratıyor. STRP Bienali‘nde sıra Ryoji Ikeda’nın bir saat on beş dakikalık Superposition (Çakışma) performasına geldiğinde, gözlerimiz ve kulaklarımız bu aşınma serüvenine hazırdı. Sustuğunda duyacağımız sesleri, onlara eşlik edecek incelikli görüntüleri heyecanla bekliyorduk, zira İkeda gibisi yok. Görevlilerin kapıda koca bir cam kase içinde kulak tıkacı ikram etmesi cesaretimizi elbet biraz kırdı, üzerine “epilepsi hastaları dikkat” uyarısı da geldi, ama onu bekliyorduk.

Superposition doğanın gerçekliğini atomik boyutlarda anlıyor oluşumuz hakkında. Japon elektronik müzik bestecisi ve görsel sanatçı Ryoji İkeda’nın bugüne kadar gerçekleştirdiği en büyük proje. 21 senkronize ekranı, gerçek zamanlı veri bildirimleri, dijital ses heykelleri ve insan performansçılarıyla, Superposition kuantum teorisinin açtığı heyecan verici kavramsal dünyayı keşfediyor. Ikeda’nın çekim alanıyla heyecan veren müziği sizi 0 ile 1, doğru ile gerçek arasına, bilinmezlik ile olasılığın bir arada yaşadığı gri alana fırlatıyor.

Send this to a friend